Wirtualny doradca – zalety outsourcingu obowiązków

Sama nazwa outsourcing pochodzi z języka angielskiego i w wolnym tłumaczeniu oznacza wykorzystanie źródeł zewnętrznych. Co to znaczy? To metoda polegająca na przejęciu części zadań jednej firmy, przez drugą, gdzie wszystko jest wcześniej podparte odpowiednią umową.

W celu zachowania bezpieczeństwa należy dobrze sprawdzić daną firmę outsourcingową, z którą zamierza się wejść we współpracę. Kiedy w grę wchodzi duże, szybko rozwijające się przedsiębiorstwo – warto powierzyć pewne zadania zewnętrznej firmie, przez co skupienie się na najważniejszych celach będzie prostsze. Zazwyczaj outsourcing oznacza także redukcję kosztów, ponieważ nie występuje potrzeba zatrudnienia i szkolenia własnego pracownika. Nie trzeba także inwestować np. w nowy sprzęt dla księgowej lub inne niezbędne rzeczy do stworzenia stanowiska pracy.

Występują dwa rodzaje outsourcingu – selektywny oraz pełny. Pierwszy określa obszar, w jakim będzie działać zewnętrzna firma, natomiast w drugim chodzi o przejęcie obowiązków całego działu Twojej firmy. Odpowiednio przemyślany outsourcing pozwoli zredukować koszty, a przy tym jeszcze bardziej zwiększy przychód firmy.

Nieważne, czy potrzeba wykonać proste zadanie, czy kompleksową usługę – zewnętrzna firma może pomóc. Outsourcing jest zazwyczaj długoterminową współpracą polegającą na układzie partnerskim, którego celem jest obopólny zysk.

Co można zlecić dzięki outsourcingowi?

Najpopularniejszymi dziedzinami, w których używa się outsourcingu są między innymi administracja, prowadzenie szkoleń, zarządzanie systemami informatycznymi, zajmowanie się finansami i rachunkowością, rozliczanie podatków, trzymanie pieczy nad zaopatrzeniem, wypełnianie wniosków i konstruowanie umów, obsługa klienta i wiele innych.

Dlaczego warto?

Przede wszystkim firma korzystająca z takiej usługi pozbywa się dodatkowych, często nie aż tak potrzebnych do rozwoju przedsiębiorstwa kosztów. To główny powód, dla którego różni przedsiębiorcy decydują się na tę metodę, jednak to nie wszystko. Firmy outsourcingowe oferują usługi na najwyższym poziomie i dają dostęp do doświadczenia największych światowych marek. Zatrudnieni eksperci korzystają z informacji zebranych na przestrzeni lat współpracy z wieloma klientami i na podstawie porad innych współpracowników i zewnętrznych specjalistów są w stanie zwiększyć efektywność Twojej firmy. Każdy przedsiębiorca marzy o wykwalifikowanych pracownikach, a najprostszym i najtańszym sposobem na ich posiadanie jest skorzystanie z oferty firmy outsourcingowej. Takie rozwiązania powodują zmniejszenie ryzyka związanego z poszukiwaniem odpowiedniego pracownika, który może okazać się niekompetentny.

Należy jednak pamiętać, że najważniejsze działy firmy powinny zostać w rękach przedsiębiorstwa. Outsourcing nie rozwiąże problemów z nimi związanych, jednak wskazane jest wypróbowanie możliwości tej usługi w kwestiach działów pomocniczych, takich jak zaopatrzenie, kadry, ochrona, obsługa klienta itd.